Học bổng PTTH - Giao lưu văn hóa Mỹ 2005 cho học sinh từ lớp 8 &12 - ALPINE EDUCATION (CIEE USA)
English

Học bổng PTTH - Giao lưu văn hóa Mỹ 2005 cho học sinh từ lớp 8 &12

Học bổng PTTH - Giao lưu văn hóa Mỹ 2005 cho học sinh từ lớp 8 &12

Thời gian nhập học: tháng 1 năm 2025; tháng 8 năm 2025 

Tài trợ ăn, ở, học phí;

Học sinh được học 2 năm trường công lập Mỹ, từ năm thứ 3 THPT sẽ được chuyển qua học tư thục, ăn ở cùng gia đình người Mỹ bản địa;

Học sinh lớp 12 sẽ nộp thêm phí nếu muốn lấy bằng cấp 3 - High School Diploma tại Mỹ

Lệ phí cho học sinh Việt Nam cho VISA J1 là 10.950 USD; VISA F1 là 19.950 USD;

Phụ huynh có thể tính tổng chi phí cho 1 năm gồm các khoản sau:

-Chương trình VISA J1: Lệ phí chương trình + phí SEVIS 220 USD + phí CBC 90 USD + bảo hiểm 1000 USD + phí nộp sứ quán Mỹ khi xin visa 185 USD + vé máy bay đi Mỹ học sinh tự mua sau khi  lấy VISA

-Chương trình VISA F1: Lệ phí chương trình + phí SEVIS 350 USD + bảo hiểm 995 USD + phí nộp sứ quán Mỹ khi xin visa 185 USD + vé máy bay đi Mỹ học sinh tự mua sau khi  lấy VISA

Học sinh nộp muộn có thể phải nộp thêm phí.

Hotline của chương trình: 0913213079

H Hung đại diện Alpine Vietnam cùng với Mr Matt Smith Vice President CIEE chụp tại International Meeting London - UK

H Hung đại diện Alpine Vietnam cùng với Mr Matt Smith Vice President CIEE chụp tại International Meeting London - UK 

Mr. Hoàng Hưng CIEE-Alpine Vietnam cùng với hơn 20 đại diện quốc gia khác tại hội nghị Quôc Tế diễn ra tại Dubrobnick Croatia

Mr. Hoàng Hưng CIEE-Alpine Vietnam và đại diện ngoại giao Mỹ chụp ảnh lưu niệm trước cuộc họp diễn ra tại khách sạn Sheraton Hawaii Mỹ

Mr. Hoàng Hưng CIEE-Alpine Vietnam và đại diện ngoại giao Mỹ chụp ảnh lưu niệm trước cuộc họp diễn ra tại khách sạn Sheraton Hawaii Mỹ

Lợi thế của chương trình

- Được phép tiếp tục học ở Mỹ sau khi hoàn tất chương trình (không cần quay về VN phỏng vấn lại để đổi visa).

- Học sinh được lựa chọn học tại một trường công lập hoặc tư thục ở Mỹ.

- Có 2 thời điểm nhập học: tháng 8 và tháng 1 hàng năm, học sinh có thể nộp hồ sơ sớm trước 1 năm.

- Học sinh có thể chọn sống trong ký túc xá của trường (nếu chọn trường boarding) hoặc sống cùng một gia đình bản xứ Mỹ (homestay) 

Chi phí học sinh một năm từ 18.200 USD đến 72.500 USD đã bao gồm học phí, ăn ở cùng gia đình host family....

Quy trình đăng ký và hoàn tất hồ sơ của một học sinh như sau: 

 - Nộp tại VP Alpine-CIEE nếu học sinh sống tại Hà Nội: bản photocopy học bạ 3 năm học gần nhất + hộ chiếu. Học sinh các tỉnh khác trong cả nước có thể gửi bản scan qua Email: alpineviet@apv.com.vn

 - Học sinh làm bài kiểm tra tiếng Anh ELTiS (theo tiêu chuẩn THPT Mỹ từ năm 2015) trong thời gian 80 phút (gồm 01 bài nghe + 01 bài đọc hiểu) + phỏng vấn trực tiếp (lưu ý: học sinh Hà Nội sẽ làm bài kiểm tra tại VP CIEE, học sinh các tỉnh khác có thể được bố trí làm bài thi tại TP gần nhất do VP thống nhất địa điểm và thời gian với cha mẹ học sinh)

 - Nộp tiền đăng ký tham gia chương trình (ngay sau khi học sinh được thông báo đủ tiêu chuẩn tham gia của CIEE)

 - Hoàn thiện hồ sơ (gồm FORM CIEE, giấy tiêm chủng, ảnh gia đình, thư giới thiệu... theo mẫu có sẵn tại VP). Nhân viên phụ trách sẽ phối hợp với cha mẹ học sinh làm việc này

- Xin visa tại đại sứ quán Mỹ Hà Nội hoặc lãnh sự quán tại TP Hồ Chí Minh (nhân viên phụ trách chương trình sẽ phối hợp với phụ huynh để hoàn tất các thủ tục như chuẩn bị chứng minh tài chính, đăng ký online với sứ quán...). Trong thời gian này học sinh sẽ được nhân viên phụ trách hướng dẫn học tiếng Anh cũng như chuẩn bị các câu hỏi để trả lời khi tham gia phỏng vấn xin visa My; học sinh có buổi luyện kỹ năng trả lời trước khi vào phỏng vấn

-       Visa Mỹ sẽ được Đại Sứ Quán Mỹ chuyển về cho học sinh trong vòng 03 ngày sau khi phỏng vấn, 

- Học sinh sẽ tham gia học định hướng lần 01 tại VP CIEE Việt Nam trước khi bay đi Mỹ

Hotline chương trình: 091 321 3079

Yêu cầu:

-       Học sinh từ lớp 4 đến lớp 12

-       Học lực: khá, giỏi

-       Kỹ năng tiếng Anh: khá, giỏi

(đăng ký thi tiếng Anh miễn phí tại văn phòng CIEE Vietnam)

Fee for 01 year from USD 19,000 to USD 72.500.

Fee included: Tuition for one academic year, host family placement fee, host family stipend for the duration of the program, insurance, airport pick-up, arrival orientation and Local Coordinator supervision.

Private Day & Parochial Schools

CIEE works with select private schools in the U.S., some of which offer day programs. Our partner schools have proven quality academic programs with Advanced Placement (AP) and International Baccalaureate (IB) courses as well as impressive college placements for graduating students. Private day schools are often located close to urban areas which makes traveling more convenient for our students and their families. These schools offer small class sizes where students enjoy personal attention from their teachers. They offer a variety of extracurricular activities and athletic choices to students. Another option for students is a parochial school, which offers faith-based education to students. While these schools offer all of the same benefits of a traditional private school, students have the opportunity to participate in religious practices in addition to the academic curriculum.

It is not a requirement for admission that the student be a practicing member of the particular faith, but it is essential to be open and respectful of the beliefs and religions of the other students. Students who choose a day program will be placed in a homestay with a local family who is familiar with the school and the CIEE High School Plus program. Local and national CIEE representatives are available for supervision and support throughout the duration of the program.

If a student chooses a private day program CIEE will assist the school in finding a host family in the community for the duration of the program. Students in homestays will have 24 hour support and monthly supervision by our local and national support staff.

What are the boarding options?

We offer a five day boarding program where students live on campus from Sunday night to Thursday night and are picked up on Fridays after school. The seven day boarding program has students living on campus all week long. Families are always allowed to visit. In both cases, the dormitories close for Thanksgiving, Winter Holiday and Spring Break and all students must leave campus.

How are the dorms organized?

We separate the dormitories by gender as well as separate the high school from the middle school students. We try to pair International students with domestic students or those with common interests, such as sports or career aspirations.

How many students per dorm room?

Each dorm room is private and accommodates 2 to 4 students. Every room includes it's own personal bathroom and is shared by 4 students or less. Each student has a bed, dresser, desk and chair.

What if a student didn't like their roommate, could they move to a different dorm room?

Residential Life staff does their best to accomodate each student. Students do have the opportunity to move rooms up to 2 times per semester, but only if rooms are available and if the Residential Life approves of the new match.

Can students choose who they want to room with?

No, students are matched by grade and compatibility. Residential Life staff works with all parties involved to ensure a pleasant roommate situation.

How many faculty members live on campus?

Around 20 faculty and staff members live on campus. Faculty and staff that live on campus are also responsible for coaching, teaching and after school activities. Campus housing includes: two houses, private apartments and apartments in the dormitories.

What is a typical day for a boarding student?

6:25 -- (Reveille) Wake up & room inspection

6:30 -- Morning formation (TBD)

6:45 -- Breakfast (attendance and full uniform of the day is required)

7:30 -- Morning tutorial

8:00 - 3:00 -- Classes (each class is 45 minutes with 5 minute breaks between each class)

3:00 - 3:30 -- Afternoon tutorial

3:30 - 5:00 -- Athletics

5:00 - 5:30 -- Free time

5:30 - 6:30 -- Dinner

6:30 - 7:00 -- Free time

7:00 - 9:00 -- Study hall 

9:25 -- (C.Q.) Call to Quarters (students must be back in their rooms)

9:35 -- Wing Leaders check to ensure everyone is in their room

9:45 - 9:50 -- TAPS (salute outside of dorm room to the military tune indicating "lights out")

10:00 -- Lights out (all students must be in their rooms with lights turned off)

What is the weekend schedule for 7-day boarders?

9:00 - 11:30 -- Brunch

2:00 -- Snack

5:00 - 5:30 -- Dinner

10:30 -- Call to Quarters (depending upon division)

What do the 7-day boarders do on the weekend?

Weekend activities vary from week to week and are organized by residential life staff. Every month there are exciting excursions like Busch Gardens, Disney World, aquariums, museums, circuses, shows, state fairs, sporting events, and other large seasonal events.

On quieter weekends, we take students to places such as the International Mall in Tampa, the beach, flea markets, dinner and the movies.

All weekends include a mall trip (plus Target and Wal-Mart) and use of our campus facilities: pool, sailing, canoeing, kayaking, boating, basketball courts (indoor and outdoor), tennis courts, gym, paintball arena, ping pong tables, TV room, beach volleyball, athletic fields, and much more.

Day students often invite boarding students home for the weekend. (Parent and staff permission required)

Although there is not a bedtime on the weekends, call to quarters is at 10:30 PM. All students must be in their room by that time. On Saturday and Sunday, brunch is served from 9:00 to 11:00 AM, giving students the option to sleep later.

What can 7-day boarders wear on the weekends?

Students wear PE gear when on campus on the weekends and evenings. However, when students leave campus to go on liberty leave, they are required to wear civilian clothing. They should not have "Farragut attire" on.

Can family members take boarders to movies and other outings during the week?

Families are always welcome to visit their children, however, to avoid a disruption in schedule, please notify Residential Life staff prior to arriving on campus. Please note, that if students are in mandatory study hall, they must be back on campus to attend.

Families complete an Overnight Permission Form (link to the form on the admissions page) that will show who is allowed to pick up the student and where the student is allowed to visit. Weekend visits must be announced to the Middle or High School offices by the Wednesday prior to the weekend.

Picture with Host family, local coordinator and regional director

Tin tức

Các trường THPT Mỹ bang Wiscosin tuyển sinh

Các trường THPT Mỹ bang Wiscosin tuyển sinh

CÁC TRƯỜNG THPT MỸ BANG WISCONSIN (WI) School District of Ladysmith ($20,045.00)

Học bổng PTTH - Giao lưu văn hóa Mỹ 2005 cho học sinh từ lớp 8 &12

Học bổng PTTH - Giao lưu văn hóa Mỹ 2005 cho học sinh từ lớp 8 &12

CULTURAL EXCHANGE - HIGH SCHOOL IN USA theo diện VISA J1 và F1 Tài trợ ăn, ở, học phí tại một trường công lập Mỹ, ăn ở cùng gia đình người Mỹ bản địa

CIEE tuyển sinh cho 188 trường THPT Mỹ

CIEE tuyển sinh cho 188 trường THPT Mỹ

VP CIEE Hoa Kỳ tại Hanoi tuyển sinh cho 188 trường THPT trên khắp nước Mỹ (tổng chi phí 1 năm học bao gồm ăn, ở học phí v.v…loại VISA J1 là 10.950 USD; VISA F1 từ 19.950 USD đến 72.500 USD) * Điện Thoại Hotline của chương trình: 091 321 3079

Tuyển sinh chương trình học tập và làm việc tại Sip

Tuyển sinh chương trình học tập và làm việc tại Sip

Cơ hội học chuyển tiếp từ Síp sang các nước Châu Âu khác trong liên minh EU + Mức lương làm thêm từ 800 USD đến 1000 USD/tháng trở lên,

Phone Messenger zalo
Back to top